Wymiana młodzieżowa z Heidelbergiem 04-10.10.2015 r.

heidel3

Do Heidelbergu nasza grupa dotarła w godzinach porannych w niedzielę 04.10.15. Po zapoznaniu się z rodzinami i spędzeniu przedpołudnia w towarzystwie swoich partnerów większość grupy spotkała się wspólnie w centrum. Nasi nowi koledzy pokazali nam swoje ulubione kawiarnie i miejsca spotkań, wspólnie spędziliśmy resztę dnia. W poniedziałek rano spotkaliśmy się w szkole im. Elisabeth von Thadden. Dyrektor szkoły przedstawił nam jej historię po czym uczestniczyliśmy w lekcjach, które danego dnia mieli nasi partnerzy. Po szybkim obiedzie zwiedzaliśmy starą część miasta. Oglądaliśmy malownicze widoki, spacerując po okolicznych wzgórzach, a naszą wycieczkę zakończyliśmy odwiedzeniem ruin zamku. Po południu spędziliśmy czas w małych grupkach, w centrum miasta.

Wtorek upłynął nam na zajęciach szkolnych oraz wspólnym wyjściu na lodowisko do Eppelheim. Resztę dnia ponownie zagospodarowaliśmy, spotykając się w mniejszych grupach w centrum miasta i integrując się przy tym z naszymi kolegami i koleżankami.  Środa to całodniowa wycieczka do Stuttgartu. Głównym punktem dnia było zwiedzanie muzeum Mercedesa-Benza – miejsca o niesamowitej atmosferze, pełnego unikatowych samochodów.

Po zwiedzaniu muzeum udaliśmy się do centrum Stuttgartu, gdzie mogliśmy podziwiać miasto. W czwartek odwiedziliśmy Speyer z piękną katedrą, jedną z najstarszych w swoim stylu. Miasto, choć malutkie, jest bardzo urokliwe.

W ostatnim dniu naszej wizyty przedpołudnie upłynęło nam w szkole, gdzie uczestniczyliśmy w lekcjach. Potem wszyscy całą grupą poszliśmy na wspólny obiad. Po obiedzie część grupy spotkała się na kręglach, po czym o 18 wyjechaliśmy z powrotem do Polski. Wymiana była bardzo udana i wszyscy wspominamy ją z przyjemnością. Heidelberg to piękne miasto, a nasi partnerzy okazali się być bardzo mili i życzliwi.