Wymiana partnerska z Holandią 19-22,04.2010 r.

W dniach 19.04 – 22.04.2010r. my uczniowie klas 1a i 1b gimnazjum mieliśmy przyjemność gościć naszych rówieśników oraz ich nauczycieli z Holandii. Planowany był przylot samolotem, jednak ostatecznie Holendrzy przybyli do nas autokarem. Około godziny 23.30 (w poniedziałek) przybyliśmy z naszymi gośćmi do domów.

We wtorek, 20.04.2010r spotkaliśmy się o godzinie 9.00 w szkole, po czym wysłuchaliśmy krótkiej prezentacji. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie miasta. Po wycieczce zjedliśmy pożywny obiad w szkole, a potem byliśmy już wolni. Większość osób z holenderskimi partnerami pokazywała ciekawe miejsca w Bielsku-Białej.

Następnego dnia harmonogram był bardzo napięty. O 6.50 spotkaliśmy się pod szkołą, po czym wyruszyliśmy na wycieczkę autobusem do Krakowa. Po drodze minęliśmy Auschwitz w Oświęcimiu – Holendrzy chcieli zobaczyć bramy obozu koncentracyjnego. Gdy dojechaliśmy do Krakowa powitał nas anglojęzyczny przewodnik. Na początek podziwialiśmy smoka wawelskiego i kosztowaliśmy obwarzanek. Następnie udaliśmy się na Wawel. Byliśmy w grobowcu tragicznie zmarłej pary prezydenckiej oraz oglądaliśmy groby wielkich władców polskich. Holendrzy mieli okazję poznać kawałek naszej historii.  Zwiedziliśmy również słynny Kościół Mariacki, po czym poszliśmy do restauracji na pyszny obiad. Najedzeni  udaliśmy się na spacer po Głównym Rynku, gdzie było mnóstwo straganów. Każdy więc mógł sobie kupić pamiątkę.

Ostatniego dnia wyruszyliśmy na Kozią Górę. Dla naszych gości było to nowe przeżycie,  ponieważ niektórzy mieli pierwszy raz styczność z górami. Ku naszemu  zdumieniu zaskoczył nam śnieg, jednak nie przeszkodził nam w rozpaleniu ogniska.  Po pieczeniu kiełbasek  przyszedł czas na pamiątkowe zdjęcia. Następnie ruszyliśmy  z powrotem. Z parkingu autobusem udaliśmy  się pod szkołę.

Niestety nasi goście musieli wyjechać już w czwartek o godzinie 23:00. Żegnaliśmy  się bardzo długo, jednak w końcu autobus  odjechał i pozostały nam tylko wspomnienia z tych pięknych trzech dni spędzonych wspólnie . Już nie możemy się doczekać rewizyty w październiku! : – )